Головна проблема — це бюрократія, пов’язана з отриманням вагонів, — фермери про співпрацю з «Укрзалізницею»

21 марта, 2018

Сьогодні проблема поставок стає дуже гостро. Якщо Україна хоче розвиватися, як експортна країна і заробляти кошти на продажі товарів і сировини за кордон, то, перш за все, мають бути добре налагоджені шляхи збуту. Зараз в країні зосередили сили на розвиток морського та річного транспорту. Невеликі вантажі перевозяться за рахунок автомобільного транспорту. Але головними імпортерами України є країни Європи, до яких вигідніше здійснювати перевезення шляхом залізничного транспорту.

Нагадаємо, нещодавно президент Української зернової асоціації Микола Горбачов заявив, що ПАТ «Укрзалізниця» може призвести до занепаду аграрного сектору в Україні, адже держкомпанія не здатна транспортувати весь обсяг виготовленого для експорту зерна.

«В Україні виготовляють 60 млн тонн зерна. Із них 40 млн тонн іде на експорт, який здійснюється через порт. У зв’язку з обмеженням автотранспорту природним чином транспортування до порту перейшло на «Укрзалізницю». Але недостатньо ефективна робота «Укрзалізниці» не дозволяє транспортувати необхідну кількість зернових», – заявив Горбачов.

Зерновики висунули «Укрзалізниці» низку вимог. Зокрема, вони наполягають на нарощуванні інвестицій у будівництво вагонів, збільшенню оборотності вагонів, відповідальності перевізника за брудні й технічно несправні подані вагони.

У відповідь на дані обвинувачення в «Укрзалізниці» заявили, що збираються обмежити мінімальну кількість транспортованих зерновозів.

«Найближчим часом ми плануємо ввести обмеження збору вагонів. Будемо забирати від вагонів, за меншою кількістю ми не будемо їздити, тому що з ефективністю цього процесу просто біда», – сказав директор з економіки та фінансів УЗ Андрій Рязанцев.

За словами Рязанцева, «Укрзалізниця» планує закупити в 2018 році від 350 до 500 зерновозів і вийти на будівництво власних.

З даного приводу свою думку висловили керівники ТОВ «Агрофірми “Поле”» Іван Томенко та Вячеслав Лагутенко.

Іван Томенко розповів, що відправляти залізницею дешевше, але це теж має свою проблематику. Навідмінну від України, за кордоном колії віжчі. Є варіант відправки до Катовіце – Польша.

«Перевезення ми здійснюємо автомобільним транспортом, але є можливість і залізничним. До Катовіце є широка колія. З зерновозами ми не працювали, а з критими вагонами працювали. Та наш досвід був невдалий через те, що наш парк ще дореволюційний за своїм технологічним оснащенням», — розказує директор агрофірми Іван Томенко.

Та на думку Вячеслава Лагутенка головною проблемою «Укрзалізниці» є не лише стан залізничного парку, але і бюрократія, з якою зіштовхуються фермери.

«Я думаю, що головна проблема, яка є на сьогоднішній день – це бюрократія пов’язана з отриманням вагонів. Як би це було простіше – українські фермери користувалися цими вагонами і це все розвивалось. А зараз, щоб отримати вагон, треба 30 процедур і ще, на додаток, треба дати 2 мільйони залізниці, чи скільки, — це проблема, це головне гальмо», — коментує провідний менеджер компанії.

«Правильно, автомобільний транспорт має сучасні автомобілі. Залізничий теж розвивався, якби там були більш-менш ринкові відносини», — додає Томенко.

Керівники затверджують, що користувались би залізничними послугами, але «Укрзалізниця» сама відштовхує від себе фермерів-підприємців, тим самим гальмуючи свій розвиток.

“Як би можна було взяти 2 вагони, 1 вагон. Процедура проста – складаєш замовлення, платиш, тобі відправляють в Катовіце. То що ми би не користувались – користувались. А так зараз не отримуєте ви 2 вагони, 3. Тільки 100 вагонів і то за великі хабарі”, – ділиться Лагутенко.

Новости по теме

| | | | | | |