«Нібулон» провів експериментальні роботи з днопоглиблення Дніпра

30 ноября, 2017

Компанія «Нібулон» в реальних умовах провела експериментальні роботи з поглиблення скелястого дна на одному з порогів Дніпра в районі м. Кам’янське Дніпропетровської області. Про це повідомляє прес-служба компанії.

Роботи на «Дніпродзержинських воротах» проводили за допомогою судна «Миколаївець», побудованого компанією на власному суднобудівно-судноремонтному заводі.

За словами генерального директора ТОВ СП «Нібулон» Олексія Вадатурського, судновий хід у районі Кам’янського — один з найбільш складних і небезпечних для судноплавства через скелясті породи на дні річки.

«Україна взяла на себе зобов’язання перед Європейським Союзом щодо підтримання глибини суднового ходу по водному шляху Е-40 від гирла Дніпра до Києва на рівні 3,65 м. Сьогодні глибина становить 3,2 м, зокрема й через скелясті породи на дні в районі від Кременчука до Запоріжжя, де таких «воріт» різної глибини близько 14», — зазначив заступник голови держпідприємства «Укрводшлях» Євген Бачев.

За словами Вадатурського, через неналежну глибину «Нібулон»  та інші компанії — судновласники і вантажоперевізники — змушені нехтувати тоннажними можливостями власних суден.

Вартість проекту (днопоглиблювальне судно і 2 самовідвізні шаланди)  склала $14 млн, його профінансував Європейський інвестиційний банк.

«Це унікальна подія, унікальна тому, що перше в Україні судно, побудоване з українського металу, розроблене українськими конструкторами, на якому працюють українці, проводить унікальні роботи, які ніколи раніше не проводилися на Дніпрі. Ми говоримо: не потрібно шукати іноземні компанії, китайців, бельгійців, нідерландців та інших. Ми, українці, здатні зробити це самостійно», — підкреслив Вадатурський.

Протяжність проблемних ділянок, де необхідно дробити скельні породи, становить близько 47 км. За оцінками «Укрводшляху» і фахівців «Нібулон», з дна потрібно підняти 20 тис. куб. м каміння. Дроблену породу відправлять на зміцнення берегів Дніпра вздовж берегової лінії м. Кам’янське та його околиць.

За оцінками Вадатурського, проведення днопоглиблювальних робіт уже в найближчі кілька років дозволить збільшити вантажоперевезення Дніпром: із сьогоднішніх 3–4 млн т до 10–15 млн т на рік, а в середньостроковій перспективі — разом з активізацією розвитку економіки і міждержавних перевезень — повернутися на кращі показники радянського періоду, коли річкою перевозили до 60 млн т вантажів на рік.

Новости по теме

| |