Зеленський підписав неоднозначний і скандальний закон «Про внутрішній водний транспорт»

31 декабря, 2020

Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внутрішній водний транспорт» № 1054-IX, який парламент прийняв 3 грудня ц.р. Про це 30 грудня повідомила пресслужба голови держави.

Документ визначає правові, економічні та організаційні основи діяльності внутрішнього водного транспорту.

«Закон регулює відносини в області судноплавства на внутрішніх водних шляхах України. Зокрема, встановлюються умови роботи внутрішнього водного транспорту, використання внутрішніх водних шляхів та їх боргових смуг для судноплавства. Нормується питання майна, що затонуло на внутрішніх водних шляхах, відповідальності судновласників за порушення законодавства про внутрішній водний транспорт і т.ін.», — йдеться в повідомленні.

Також закон імплементує основні вимоги директив і регламентів ЄС відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС.

«В Україні тільки 1% вантажних перевезень здійснювався річками, хоча це найдешевший і найекологічніший спосіб доставки вантажів в світі. Після вступу в силу цього закону в нашій державі з’явиться конкурентний ринок річкових перевезень вантажів. За підрахунками Мінінфраструктури, це дозволить збільшити вантажопотік до 30 млн тонн на рік і створити економічний ефект для держави в обсязі близько 13-16 млрд грн щорічно. Крім того, збільшення вантажних перевезень річками допоможе вберегти від руйнування автодороги і заощадити державні кошти на ремонті дорожнього покриття», — повідомляє пресслужба гаранта. 

Таким чином, очікують в Офісі президента України, реалізація норм цього закону сприятиме розвитку берегової інфраструктури українських річок, поліпшенню стану річкового господарства, розвитку на конкурентних засадах ринку послуг в сфері внутрішнього водного транспорту і залученню інвестицій, переорієнтації вантажопотоків на екологічний та економічний річковий транспорт і т. ін.

Відзначимо, що проти підписання закону в редакції, прийнятій ВР України, виступили ряд організацій і учасників аграрного ринку, які закликали президента ветувати цей документ.

Один із противників цього закону Олексій Вадатурський — генеральний директор компанії «НІБУЛОН» застерігає, що новий закон загрожує безпеці і економіці України.

Серед ризиків окреслених Вадатурським:

    • екологічне і епідеміологічне лихо, бо закон допускає скидання нечистот (фекалій) у русі суден по всій довжині Дніпра, у тому числі у м. Київ; 
    •  процвітання контрабанди пального;
    •  безконтрольне добування піску на річці Дніпро та всіх внутрішніх водних шляхах;
    • занепад суднобудівної та інших супутніх галузей економіки;
    • руйнівний удар по національній безпеці України;
    • витіснення з українських рік українського прапору.
    •  знищення робочих місць, ненадходження податків

Новости по теме

| |