Несолодкі подорожі на мільони: скільки коштуватиме бюджету руйнування від «Засільського цукрового заводу»

18 октября, 2017

За останні тижні або навіть місяці однією з найбільш обговорюваних тем в Снігурівському районі районі стали ремонтні роботи на трасі Т-15-08 «Калинівка-Снігурівка-Березнегувате». Якщо ще в минулому році мова навіть не йшла про початок ремонту цієї багатостраждальної траси, то в цьому році очевидні реальні зміни. Але виникає інше питання: чи встигне підрядник завершити ремонт до встановленого терміну?

Нагадаємо, що трасу Т-15-08 ремонтують за рахунок коштів, отриманих з «митного експерименту». 3 липня цього року між Службою автомобільних доріг у Миколаївській області та ТОВ «Ростдорстрой» було укладено договір про поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-1508 «Калинівка — Снігурівка – Березнегувате» на ділянці км 0+000 – км 8+600.

Відразу ж після початку ремонтних робіт підрядна організація «Ростдорстрой» регулярно звітувала про проведені роботи. А найголовнішою «родзинкою» ремонту траси став візит Прем’єр-міністра Украині Володимира Гройсмана та голови «Укравтодору» Славомира Новака, які особисто проінспектували процес ремонту траси.

Голова уряду не вдавався в подробиці ремонту, та варто визнати, що прем’єр навряд чи розбирається безпосередньо в технологіях дорожніх робіт, проте тоді він похвалив якість виконаних робіт. Гройсман зазначив, що багато років в Миколаївській області дороги не ремонтувалися взагалі. У той же час він підкреслив, що вже в цьому році на Миколаївщині в експлуатацію будуть здані 70 кілометрів нових доріг.
Окрім того, голова уряду впевнено відзначив, що до середини жовтня траса Т-15-08 буде здана в експлуатацію. Жовтень вже майже добігає свого кінця, а траса все ще в процесі будівництва.

Голову «Укравтодору» тоді просили більш детально розповісти про фінансову складову ремонту дороги. Особливо громадскість хвилювала ціна ремонту одного кілометра дороги. По деяким даним, середня вартість одного кілометру оновленої дороги на Снігурівській трасі становить близько 11 мільйонів гривень. Сума велика, тому вона визвала багато дискусій. Незадоволений такою ціною був і голова обласної державної адміністрації Олексій Савченко. Проте Новак заявив, що вартість ремонту одного кілометра траси Т-15-08 «Калинівка — Снігурівка — Березнегувате» в 11 мільйонів гривень є нормальною ціною.

Втім зараз, коли справа йде до зими, представники влади занепокоїлися тим, чи встигнуть підрядники виконати всі заплановані роботи у встановлений термін. Розпочалося все з того, що відбулася виїзна нарада з питання ремонту даної траси, де представники влади та експерти залишилися незадоволеними темпами на якість ремонтних робіт.

В облдержадміністрації навіть провели робочу нараду, присвячену Снігурівській трасі, де Савченко поставив вимогу завершити ремонт на Т-1508 до 20 жовтня цього року. Пізніше він навіть пообіцяв встановити на трасі пункт контролю якості ремонтних робіт, де, по його словам, буде проводити прийом громадян. На нараді також з’ясувалося, що підрядник приступив до ремонту траси з запізненням на два місяці. Обурившись даним фактом, Савченко заявив, що наступного року такого не повториться, так як будівництвом доріг буде займатися виключно обласне комунальне підприємство. Про це, як зазначив губернатор, уже знає глава «Укравтодору» Славомир Новак.

На особливому контролі питання знаходиться і в районної влади Снігурівщини. Після невтішних новин на нараді в облдержадміністраціх, голова РДА Інна Бойко доручила начальнику відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства та розвитку інфраструктури тримати на контролі процес ремонту автодороги Т-15-08 в межах Снігурівського району двічі на день. Крім того, було доручено фіксувати кількість техніки, яку задіяно у процесі ремонту автодороги та робити відповідний фотозвіт.

Не менш актуальним є питання не тільки відновлення дороги, але і її подальшого збереження. Звичайно ж мова йде про недобросовісних перевізників, які нехтуючи правилами, пруть перевантажені фури по дорогам Миколаївської області. Депутати облради на сесії 2 серпня звернули увагу Служби автодоріг на необхідності встановлення габаритно-вагового комплексу на трасі Т-15-08 «Калинівка — Снігурівка». Депутати підкреслили, що необхідно службі автомобільних доріг якомога швидше подбати про встановлення на цій трасі ГВК, відзначивши, що якщо цього не зробити, новий асфальт незабаром знищать непорядні перевізники.

Цю вимогу почули в райдержадміністарції та поручили підготувати лист на «Укртрансбезпеку» стосовно встановлення пересувних вагових комплексів в місті Снігурівка через те, що по місту пересуваються вантажівки з цукровим буряком із явним перевантаженням. Проблему створює ТОВ «Засільський цукровий завод», який територіально знаходиться у Вітовському районі, але вантажівки підприємства дуже активно з приходом осені починають руйнувати трасу Т-15-08. Навіть не будучи експертом пересічні громадяни побачать неозброєним оком, що задля прибутку «цукрові підприємці» нехтують ваговими нормами та грузять буряки з горою у свої фури.

Отже, відступаючи від хронології, варто повернутися до питання строків, які надали підряднику для завершення ремонту траси. До того ж, незабаром перешкоду в ремонті дороги розпочне робити погода у вигляді все частіших дощів та суттєвого зниження температури.

І тут виникає вже інше питання. Хто відповість за зрив ремонту, та як змусити непорядних перевізників дотримуватись ваговим нормамам.

Слід нагадати, що стосується ТОВ «Засільський цукровий завод» то мешканці Снігурівського району вже не перший рік висловлують своє обурення тим, що вантажівки, котрі прямують на підприємство руйнують дорогу. Люди були готові перекривати трасу, якщо «Засільський цукровий завод» і надалі буде безвідповідально ставитись до доріг Снігурівського та Вітовського районів.

Нагадаємо,  ТОВ «Ukrainian Sugar Company» є дочірньою компанією ED & F Man Sugar.

Текст: Олексiй Лютiков

ТОВ «Засільський цукровий завод»,

Новости по теме

| |