За роки незалежності держава не збудувала жодного вагона-зерновоза, – президент УЗА

4 октября, 2017

Україна за часи незалежності не збудувала жодного вагона зерновоза. Про це в інтерв’ю виданню «Главком» заявив президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.

«За роки незалежності держава не збудувала жодного вагона-зерновоза. Вони всі старі, у незадовільному стані. І не створюються економічні умови для того, щоб бізнесу було вигідно купувати приватні вагони. Оборотність приватного вагону гірша за оборотність державного вагону», — зазначив він.

За словами Горбачьова, зараз в Україні є близько 15 тисяч вагонів, які можуть перевозити зерно, але навіть значна частина від цього постійно перебуває в ремонті.

«Серед них 11 тисяч – державні вагони інвентарного парку. І близько 4 тисячі – приватні, це вагони звідусюди, в тому числі, орендовані та залучені з інших країн. Якщо уявити, що всі вагони будуть працювати 365 днів на рік і будуть везти тільки зерно, то нам їх вистачить. Бо для нашого експорту треба 15 тисяч вагонів. І значна їх частина – від тисячі до двох тисяч – постійно перебуває у ремонті. Тому ми оцінюємо реальний дефіцит у чотири тисячі одиниць», — додає президент УЗА, визнаючи, що вищевказані вагони все ж не будуть працювати 365 днів на рік.

Експерт також розповів про зустрічі з керівництвом «Укрзалізниці» з даного питання.

«Зернова асоціація пропонує зробити дисконт на перевізні платежі для нових вагонів на рівні 30% від всіх платежів при перевезенні зерна залізницею. Це дасть змогу стимулювати виробництво вагонів. Якщо перевести на звичайну мову, то нехай старі вагони їздять за одним тарифом, а для нових вагонів, що будуть будуватися, треба робити дисконт 30%. В цьому випадку бізнес сам візьме і збудує вагони. І протягом п’яти років дії дисконту відбудеться якась окупність», — прогнозує Горбачьов.

Президент Української зернової асоціації запевняє, що «Укрзалізниця» виходила з пропозицією: бізнесу пропонували купити вагони і передати їх в лізинг.

«Але, на жаль, репутація «Укрзалізниці» не дозволяє західним компаніям, основним експортерам, передати вагони в лізинг такій державній компанії. Ця схема практично – «мертвонароджена дитина». Ніхто із західних компаній на таке не піде. Тут питання не в прибутковості, а, скоріше, в гарантіях повернення інвестицій. Тому треба розробляти якусь іншу модель, яка б дозволила будувати вагони», — резюмував він.

 

Новости по теме

| | | |