Медові сомельє: як «Медові Брати» з Миколаївщини започаткували дегустацію медових продуктів

14 мая, 2020

Відомий український бренд «Медові Брати», заснований трьома братами з Первомайщини Миколаївської області, пропагує в Україні нову філософію споживання медів. Медороби пропонують дегустувати мед на кшталт вина. Таким чином відзначаючи його особливий,  різноманітний та унікальний смак. Адже він напряму залежить від того, в якій місцевості (теруарі) знаходиться пасіка. Про особливості власних медових продуктів та про те, як  в Україні зароджується практика медових сомельє розповів один з засновників бренду  «Медові Брати» Дмитро Кушнір у вебінарі «Медовий марафон — 2020», організований Торговою промисловою палатою України, — інформує АгроЮг.

— На сьогоднішній день ми впроваджуємо новаторський погляд на мед в Україні. Мед — це продукт місцевості, теруару, так само як і вино. Якщо мед продукт місцевості, спробуємо проводити паралелі між медом і вином. Прийшовши до цієї думки, ми прийшли до дегустації меду, як вина, — розповідає Дмитро Кушнір.  

В Україні дегустація медів практикується вперше, — розповідає Дмитро. А от за кордоном, зокрема у  Франції,  методика дегустації меду існує вже кілька десятків років.

— Вона була розроблена двома французами Габрієль Ваш і Мішель Гоне, на початку 90-х років. Вони займались вином. І прийшли колись до цієї думки, що можна дегустувати мед тою методикою, якою сомельє дегустують вино. Вони розробили метод дегустації меду, заснований на методі дегустації вина.

Нагадаємо, що АгроЮг писав про дивовижну історію «Медових Братів» 

Дмитро Кушнір 

Сам процес дуже цікавий і поділяється на три етапи: ⠀

  • візуальний огляд, ⠀
  • аналіз аромату, ⠀
  • аналіз смаку. ⠀

В Україні мед найбільше цінять як лікарський продукт. І від цієї парадигми медороби намагаються відійти, адже треба популяризувати медові продукти, як харчування регулярного вжитку, — каже Дмитро.

— Мед — це дійсно дуже корисний продукт, але ми подивились на нього з іншого боку, як на продукт харчування. Бо це в першу чергу продукт харчування, а не ліки. І він корисний, якщо споживати його регулярно. Це делікатес, який є дуже смачний, його можна поєднувати з різними стравами і не тільки солодкими. Це цілий напрямок, який ще потребує багато роботи та дослідження. 

фото з офіційної групи «Медові Брати» в Facebook

Для дегустації різних медів розроблене спеціальне колесо смаків, яке використовується і поціновувачами вина.

— Колесо смаків та ароматів, яким послуговуються професійні дегустатори вина, кави. Це колесо смаків та ароматів для меду. Дегустуючи мед, ми користуємось цим колесом. Існує вісім основних класів на які може ділитися смак меду, коло посередині — це підкласи і останнє коло — різноманітні нотки, відтінки смаку, які може мати мед. Ви бачите наскільки різноманітна ця палітра. 

 колесо смаків

До речі перше офіційне дегустування меду відбулось в 2006 році. Для цього медороби залучили свого друга — дегустатора вина Олів’є Рефура. Саме він спільно з Дмитром Кушніром вперше спробували кваліфікувати тонкощі медових ароматів. Наразі «Медові Брати» створили дегустаційну карту для медів з різних торуарів.

 

як відбувається дегустація меду (фото з офіційної групи «Медові Брати» в Facebook)

— Це унікальний опис кожного меду, який ми пропонуємо нашим друзям, клієнтам, який включає з якого теруару мед, аромат, смак, і гастрономічні рекомендації, які ми даємо щодо споживання цього продукту. Тобто з чим він буде гарно поєднуватись. На кожній баночці ми пишемо назву регіону, де знаходиться пасіка, назву теруару, тобто місцини, а також рік збору врожаю, так званий мієлізим. І збоку короткий опис меду, і інформація про бджоляра, де знаходиться пасіка. 

Наш бренд — це своєрідний підпис під цією якістю. Цим підписом ми гарантуємо якість для наших споживачів, — підсумовує Дмитро Кушнір.

фото з офіційної групи «Медові Брати» в Facebook

 

Новости по теме

| | | |