У четвер, 16 січня, відбулося перше у 2020 році засідання нової Колегії, яка розглядає скарги на дії та рішення державних реєстраторів. Про це повідомила заступник Міністра юстиції з питань державної реєстрації Ольга Оніщук.
«Колегія складається зі співголів (на сьогодні їх 2), секретаря та її членів, кількість яких визначена на даний момент Мін’юстом у загальній кількості 9 осіб. Крім того, у засіданні Колегії під час надання усних пояснень особами, запрошеними для розгляду скарги у сфері держреєстрації колегіально, можуть також брати участь представники неурядових організацій, що представляють та захищають інтереси бізнесу в Україні. Зокрема, представники Ради бізнес-омбудсмена», – підкреслила Оніщук.
Вона додала, що для належного з’ясування усіх обставин, зокрема, витребування документів та додаткової інформації, розгляд скарги може бути відкладений.
«Колегія може розглянути скаргу повторно, але виключно у разі доручення Мін’юсту щодо перегляду відповідної скарги з мотивів невідповідності висновку вимогам законодавства та/або у разі, якщо Колегія належно не дослідила обставини відповідної скарги. За потреби повторний розгляд відбувається з повторним викликом сторін», – додала заступник Міністра юстиції.
Всі висновки та накази щодо скарг, розглянутих старою комісією в минулому році, будуть опубліковані на офіційному сайті Міністерства юстиції до 31 січня 2020 року, повідомила Оніщук.
«Щодо скарг, строк розгляду яких надійшли до Мін’юсту більш як 45 днів назад (їх на сьогодні залишилося 139, при тому, що станом на осінь 2019 року таких прострочених скарг було близько 800) ми розглянемо за найближчі декілька засідань та, сподіваємось, вийдемо в нормальний стабільний режим роботи. Всі нові скарги, які надійшли після набуття чинності нових НПА про Колегію, які містять очевидні грубі порушення держреєстратора, розглядатимуться Міністром одноособово, без участі Колегії. Це дасть можливість розглядати справжні рейдерські дії і повертати майно та бізнес законним власникам за 24 години», – зазначила Ольга Оніщук.