“Цибуля–тренд сезону”: на Херсонщині фермери запозичували досвід один одного

17 сентября, 2019

В понеділок, 16 вересня, в місті Каховка відбулася конференція на тему: “Цибуля – тренд сезону: зберігання та доробка”. Організаторами заходу виступив Український проект бізнес-розвитку плодоовочівництва UHBDP та  Громадська організація “Земля Таврії”.

В ході конференції було заслухано 11 спікерів з різних міст України: Каховка, Херсон, Одеса, Київ, Дніпро. Вони більш детально розповіли про вирощування, боротьбу зі шкідниками, збір врожаю, переробку, зберігання та подальший продаж готової продукції цибулі на внутрішніх та зовнішніх ринках. В свою чергу, учасники конференції поділилися власним досвідом. 

Одним з блоків конференції була презентація обладнання для прийому, сортування та очищення цибулі українського виробництва, вартість якого компенсується по державним програмам. 

Ігор Бжецький, голова АТ “Каховський експериментальний механічний завод” в коментарі кореспонденту  інтернет–видання АгроЮг більш детально розповів про своє підприємство. 

– Завод АТ “КЕМЗ” – одне з найстаріших підприємств в Каховці, а в Україні одне з небагатьох, що зберігає свій профіль з виготовлення та поставці обладнання для переробки овочів та фруктів. Вже багато років підприємство займається експортом свого обладнання закордон. Як надійний партнер із виготовлення якісного обладнання наше підприємство зарекомендувало себе ще з 70-х років. Виготовлення та збір обладнання займає близько двох місцяв, оплата може здійснюватися повністю при замовленні, за передоплатою та навіть за державною програмою агролізингу, – повідомив Бжецький.  

Тема експорту та імпорту також була однією з найактуальніших та дискусійних під час конференції. Погляди учасників з цього приводу розділилися: хтось з присутніх більше підтримує вітчизняний ринок та не має наміру експортувати свою продукцію закордон, а хтось, навпаки, вважає, що експорт – дуже вигідна справа та має місце бути. 

Олександр Марченко, експерт з експорту плодоовочевої продукції з Одеси, вважає, що експорт є одним з найприбутковіших стратегій збуту врожаю цибулі та повинен застосовуватися фермерами хоча б раз на рік. 

В Україні фермерами вирощується три види цибулі: синя, жовта та біла. Біла цибуля найчастіше йде на експорт до Іраку – це одна з основних точок її збуту. Вся інша продукція розходиться по внутрішньому ринку або до європейських країн. Це частіше жовта – вона приваблює своєю насиченою шкіркою. Голландія, яка є країною лідером по експорту овочів, трішки відстає по якості цибулі від нас – причиною цьому є велика кількість дощів, тому цибуля є трішки бруднуватою та не з такою яскравою шкіркою. На сьогодні не всі фермери в Україні хочуть займатися експортом своєї продукції – це є не правильно. Частіше їх влаштовує стратегія збуту продукції на внутрішньому ринку, яка є не такою клопіткою для фермерів. Але таким інструментом як експорт потрібно користуватися та відчути на собі як він працює. Я особисто раджу користуватися як внутрішнім так і зовнішнім ринком збуту, освоювати нові стратегії продажу готової продукції. Першим кроком на зустріч стратегії експорту повинен бути підбір гібриду та терміни збору врожаю, а потім сертифікація продукту та підготовка пакету документів. Пакет документів, необхідний для експорту, фермер може підготувати самостійно або скористатися послугами трейдерів, – прокоментував експерт.

В рамках обговорень згадали і ситуацію з колосальним підняттям ціни на цибулю в магазинах та супермаркетах. Щоб уникнути її цього року, керівник проекту “АПК-Інформ” овочі та фрукти”, Олександр Хорев порадив заздалегідь прогнозувати ситуацію з урожаєм та всіма силами намагатися уникати дифіциту продукціїї. 

– В цьому сезоні ситуація по цибулі дуже насторожує як виробників, так і оптових покупців. Причиною хвилювання є дуже високі ціни на продукцію в минулому сезоні: 25 грн/кг для оптових покупців та небачена ціна для людей в супермаркетах і магазинах. Тому було прийняте рішення про імпорт 5 тисяч тонн цибулі в березні 2019 року, щоб збільшити запаси. Хочеться наголосити на тому, що не так легко було знайти потрібну кількість продукції в сусідніх країнах. В минулому році врожайність цибулі в сусідніх країнах була невисокою, а наявна продукція заздалегіть бронювалася іншими країнами. Тому про такі речі як “дефіцит” продукції потрібно думати заздалегідь та знаходити партнерів для імпорту. У зв’язку з минулорічною високою ціною на цибулю, зросла кількість підприємств, які в цьому році перекваліфікувалися на її вирощування. Прогнозувати цінову політику цього року поки зарано, – наголосив Хорев.

Після закінчення заходу організатори влаштували учасникам конференції екскурсію на підприємство ПСП «Діамант» в село Дудчани Херсонської області. Господарство було засновано у 2004 році та на сьогоднішній день обробляє 200 га виробничих площ цибулі та має сховище на 10 тисяч тонн, головною особливістю якого є зберігання цибулі навалом до 5,5 м. ПСП «Діамант» займає лідируючу позицію серед агропідприємств області, адже робить ставку на якість, інновації та провідні агротехнології.

Новости по теме

| | | | | |