За крок від колапсу: ситуація з вантажними перевезеннями постійно погіршується

12 сентября, 2019

Починаючи з другої половини серпня ситуація з рухом поїздів «Укрзалізниці» постійно погіршується. Україна знаходиться за крок від колапсу на залізниці, адже в країні гостро не вистачає вантажних вагонів. А УЗ відволікає від цього новинами про закупівлю пластикових склянок і вишиванок. Про таку проблему у Facebook написав голова Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко.

«На жаль змушений констатувати, що мій прогноз по транспортному колапсу на залізниці збувається, причому в найгіршому з можливих сценаріїв – склалися всі фактори (рекордний урожай, рекордний імпорт вугілля через порти, збільшення поставок ДТ через морські порти, зриви із забезпеченням поставок ДТ на УЗ і істотно зростаючий транзит через найбільш вузьке місце українського транспортного комплексу – через порти Одеського регіону при повному потуранні і бездіяльності з боку «Укрзалізниці»)», – вважає Криворучко.

За його даними, починаючи з другої половини серпня ситуація з рухом поїздів на «Укрзалізниці» постійно погіршується. Основні фактори – проблеми із закупівлею дизельного палива і паливно-мастильних матеріалів (ПММ) на початку серпня, пріоритезація і зростання обсягів транзитних перевезень в напрямку одеських портів, гострий дефіцит локомотивних бригад, складачів поїздів і власне локомотивів.

«Внаслідок вищевказаних подій збільшилася кількість кинутих поїздів на мережі до рекордного за останній рік рівня – 359 потягів!!!», – зазначив голова асоціації власників вагонів.

Він пише, що істотне зростання таких поїздів спостерігається по Одеській (розвантажувальної) і Південно-Західної (транзитної) залізницях. Фактично, управління здійснюється в «ручному» режимі.

«Не дивлячись на наявність вагонів в підході,» Укрзалізниця «не може забезпечити ритмічний підвезення порожнього рухомого складу на вантажні станції і вивіз навантаження, що призводить до систематичних зривів планів навантаження на всіх ГЗК. Ускладнено обмін на основних стиках (П’ятихатки, Апостолове, Тимкове) між Придніпровської та Одеської дорогами. у серпні баланс обміну поїздів зменшився на 9 потігів в порівнянні з липнем! Відбуваються систематичні невидачі локомотивів в роботу через відсутність наряду локомотивних бригад. по Одеській ж / д кільк ство відмін в окремі зміни досягає 50 локомотивів. (25% від потреби)», – пояснив ситуацію Криворучко.

Також за його даними, кількість локомотивів, задіяних в перевезеннях в серпні поточного року зменшена 87 одиниць (12,2%) ніж у 2018 році.

«Укрзалізниця» знову виявляється не готовою до пікових навантажень в сезон збільшеного об’єму перевезень зернових. У серпні середньодобове навантаження зернових збільшилася відносно липня на 17,5 тис. тонн, за підсумком місяця зростання обсягу перевезень зерна складе не менше 0,5 млн тонн», – говорить про наслідки дефіциту вагонів експерт.

Він додає, що на тлі збільшення внутрішньої навантаження збільшується обсяг транзитних перевезень в напрямку одеських портів. Зростання в серпні від липня складає 140 тис. тонн. Термінали і припортова залізнична інфраструктура не справляється зі збільшеним об’ємом перевезень, підхід вантажів постійно зростає і в третій декаді серпня досяг 9000 вагонів для портів ТІС і Берегова. Середньодобове вивантаження в портах зменшилася на 320 вагонів: з 880 вагогов в липні до 560 вагонів в серпні.

«Таким чином я вкотре закликаю керівництво УЗ зайнятись роботою, а не PR! Хоча судячи з результату минулого разу заклик не спрацював», – звернувся голова асоціації власників вагонів до «Укрзалізниці».

Новости по теме

| | | | |