Херсонська область є постачальником 46% органічної продукції з України

15 июля, 2019

Загальний обсяг експорту органіки з України у 2018 році склав понад 273 тис. тонн – на 60% більше за показники 2017 року. У трійці лідерів: кукурудза, пшениця та соя. У десятці також: соняшникова олія, насіння соняшника, чорниця, крупа пшона, яблука, горох та ячмінь. Про це зазначив Organic Export Promoter Дмитро Титаренко, повідомляє прес-служба Агропорт Україна.

Так, протягом 2018 року було здійснено майже 6 тисяч експортних операцій на 3,160 млн грн (+64% у порівнянні з 2017 роком). Значну частину органічного експорту складає продукція рослинництва, і її частка продовжує зростати. Трійка лідерів незмінна з року в рік: у 2018 році їх доля в експорті складала 77%.

«В Україні експортом органічної продукції на даний час займаються 89 операторів. Це дуже динамічний ринок. Хтось його лишає, але постійно хтось новий починає займатися зовнішньою торгівлею. Проте це не відображається негативно на загальній динаміці ринку. Так, у 2017 році з експортної мапи зникло 18 операторів, частка яких дорівнювала 7%, а в 2018 році з’явився 31 новий оператор, і їх доля склала майже 30%. Тобто, маємо позитивну динаміку при дуже жвавому ринку», – йдеться в повідомленні.

В регіональному зрізі десятка лідерів – експортерів: Херсонська (46,2%), Житомирська (7,9%), Полтавська (7,6%), Рівненська (6,8%), Одеська (5,7%), Вінницька (5,5%), Львівська (4,5%), Чернігівська (3,5%), Миколаївська (2,6%) та Київська (2,3%) області.

«При цьому у 2018 році саме Херсонська область стала абсолютним лідером як по обсягам експорту продукції, так і в грошовому еквіваленті. Це 25% від усієї експортної виручки та понад 46% по обсягам експортованої продукції. А у порівнянні з 2017 роком Херсонська область продемонструвала майже 100% зростання експорту», – наголошують в повідомленні.

Загалом, Україна має торгові відносини з 30 країнами, завдяки яким українська органіка потрапляє на ринки 37 країн. Аналіз показує, що 94% експорту української органіки відбувається у європейські країни. І тут також маємо десятку лідерів. Це Нідерланди, Німеччина, Швейцарія, Литва, Австрія, Італія, Франція, Великобританія, Данія та Польща.

Експорт у ці країни дає Україні 90% усього експортного прибутку, при чому експорт у Нідерланди та Німеччину у 2018 році дав майже 40% від усього прибутку. Крім того, у 2018 році стрімко зріс експорт до Литви та Швейцарії.

Що стосується торгових партнерів України у цих країнах, то на сьогодні це близько 250 операторів. При чому 62 оператори, які експортували українську продукції у 2017 році і чий обсяг експорту складав 80%, припинили співпрацю. Натомість у 2018 році на ринок вийшов 171 новий оператор. Нові оператори дали у 2018 році 86% обсягу експорту.

«Основною причиною цього є не нестабільність ринку, а усунення трейдерів на користь прямих покупців та створення власних компаній за кордоном і здійснення трейдингу «самих на себе». Просто кажучи, зменшується кількість посередників при здійсненні торговельних операцій. Це вкотре свідчить про актуальність профільних міжнародних виставок (Наприклад, Biofach – Німеччина, Izmir Fair – Туреччина, Food Matters Live – Великобританія тощо), що є головним джерелом максимальної кількості потенційних покупців та можливістю для налагодження прямих контактів з ними. За їх рахунок також зростає обсяг експорту кожного окремого оператора і як результат – загальний український експорт», – зазначає есперт.

Тому сьогодні українським виробникам краще зосередитися на підсилені позицій на вже існуючих ринках не розпорошуючись на пошук нових.

Нагадаємо, в Україні незабаром в дію вступить «органічний закон».

Новости по теме

| | | |