22 березня, у Всесвітній день води, в Україні презентували нову електронну послугу. Відтепер дозвіл на спеціальне водокористування можна оформлювати та анулювати онлайн. Для заповнення заявки потрібен електронний цифровий підпис, розгляд заявки відбуватиметься протягом 30 днів, як передбачено законом. Повідомляє прес-служба Державного агентства з питань електронного урядування України.
Донедавна подати заяву разом із необхідним пакетом документів можна було особисто або через уповноважену особу лише через місцевий ЦНАП. Забрати дозвіл – через ті самі двері. Проте тепер водокористувачеві можна значно скоротити цей шлях: не виходити з дому чи офісу, а заповнити електронну заяву онлайн у зручний для себе час, витративши на це лише 25 хвилин. Дозвіл можна також отримати через інтернет в електронному вигляді.
«До червня 2017 року видачу дозволів на спецводокористування здійснювали обласні держадміністрації. В межах гармонізації державної політики у водній сфері з нормами Євросоюзу цю функцію було передано Держводагентству та його територіальним органам. І одразу ми почали працювати над впровадженням єдиної IT-системи, яка б дозволила усім територіальним органам агентства ефективно виконувати свої дозвільні функції. Електронна послуга з видачі дозволів – лише верхівка айсберга з упорядкування такої діяльності», – зазначила Ірина Овчаренко, голова Державного агентства водних ресурсів.
Разом із запуском електронної послуги на постійній основі стають відкритими дані реєстрів дозволів та водокористувачів, які Держводагентство веде від червня 2017 року.
Раніше ці дані публікувались держорганом раз на місяць в excel-форматі. Через те, що заповнювали їх працівники вручну, таблиці містили помилки і в кодах ЄДРПОУ, і в датах видачі дозволів, і в номерах запису тощо. До того ж, такий формат зберігання даних не був зручним ані для подальшого аналізу, ані для контрольних органів, ані для громадськості.
У Держводагентстві припускають, що за три-п’ять років та за умови, що принаймні 80% усіх водокористувачів користуватимуться саме електронною послугою, публічні реєстри стануть придатними для побудови на їх основі зручних та корисних IT-сервісів. Наразі в реєстрі водокористувачів міститься майже 9 тис. записів, хоча загальна їх сукупність в Україні – близько 20 тисяч.
Окрім Держводагентства, Державної екологічної інспекції та Державної фіскальної служби, реєстри можуть також зацікавити місцеві органи виконавчої влади, правоохоронні органи, органи місцевого самоврядування, громадські організації та пересічних громадян.
«Запуск електронних послуг для водокористувачів був одним із пріоритетних для нас і наших партнерів. Адже це допоможе щорічно понад 7 000 користувачам, які подають заявки, економити час, уникаючи паперової бюрократії. Для держави – це зручна й прозора процедура, яка мінімізує корупційні ризики, адже усувається безпосередній контакт із чиновником. Наступним кроком стане запуск програмного забезпечення автоматичної звітності, що надасть більше якісних відкритих даних із спецводокористування та зробить онлайн-сервіс ще більш ефективним для всіх учасників», – підкреслив Петро Матіяшек, керівник проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».
Електронна послуга доступна на сайті e-services.davr.gov.ua, а також – на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги», де наразі вже можна знайти 120 різноманітних електронних послуг, які Уряд запровадив для громадян та бізнесу.