70% виробників органічної продукції мають проблеми зі збутом

27 марта, 2019

Плодоовочева продукція не може отримати нормальну реалізацію в Україні, і 70% виробників сьогодні мають проблеми зі збутом. Такі дослідження були отримані в результаті «Дослідження стану, прогнози розвитку і проблеми ринку ягід, фруктів і овочів в Україні», проведеного з ініціативи Українського проекту бізнес-розвитку плодеводства (UHBDP).

«Дані проведених досліджень дають розуміння стану і розміру ринку, прогнозів і аналізу тенденцій, розкриває проблематику ринку, і фіксує бачення фахівців і виробників щодо подальшого розвитку і вирішення проблем та викликів. До того ж треба враховувати, що на цьому ринку ніколи не проводилися ніякі офіційні професійні виміри і дослідження», – зазначила директор Organic Business School Олена Дейнеко під час презентації результатів дослідження в рамках Міжнародного конгресу« Органічна Україна 2019».

Кількісне дослідження було проведено за базою виробників «Органік Стандарт», які представили дані по валовому обсягу виробництва по всім групам, обсягу експортованої продукції і площ насаджень. Загалом до дослідження було залучено 168 операторів органічної продукції з 22 областей України, з яких 105 займається виключно ягодами і 111 господарств вирощують овочі та фрукти. На початку дослідження були опитані 20 експертів, досвідчених фахівців органічного ринку.

За її словами, ситуація на ринку органічної продукції є досить серйозною і українські виробники мають низку викликів.

«Маємо ряд проблем, починаючи від браку досвіду, ризику органічного виробництва, який досить складний, дефіцит персоналу. Серед низки зовнішніх викликів з якими стикаються наші виробники під час експорту: не відповідність вимогам якості продукції, дорогі кредити, маленькі експортні партії, сильна міжнародна конкуренція», — зазначає Олена Дейнеко.

Експерт зазначає, що з опитаних понад 60% виробників ягід планують розвиток завдяки збільшенням насаджень і росту виробництва та лише невелика частка, — близько 23% планує створювати продукти з доданою вартістю. 80% опитаних не є членами с\г кооперативу і з них лише 46% припускають, що можливо в майбутньому вони можуть об’єднуватися з іншими. Понад 70% виробників виробляють сировину. 94% мають лише сертифікацію «Органік Стандарт» і з них лише 20% розглядає можливість подаватися на сертифікацію в інших органах.

«Плодоовочева продукція не може отримати нормальний збут в Україні і опитування довело, що 70% виробників органічної продукції сьогодні мають проблеми зі збутом. Тож експерти радять активно змінювати стратегії, а найперше — збільшувати частку експорту в збуті та розвивати переробку», — зазначає Олена Дейнеко.

Матеріали AgroPortal

Новости по теме

| | | | | |