Цьогоріч Україна отримала найбільший за всю свою історію врожай – 92 млн тонн зернових та олійних. Експорт зернових та олійних в наступному році оцінюється на рівні 52 млн тонн. Йдеться про 27 млн тонн кукурудзи, 16 млн тонн пшениці, 3,9 млн тонн ячменю. Все інше – соя і рапс, соняшник експортуються в меншій кількості. Та обмежуючим фактором для зернового експорту може стати логістика. Про це повідомили у прес-службі Української зернової асоціації (УЗА).
За підрахунками асоціації, до 2022 року обсяг виробництва зерна виросте до 100 млн тонн, експорт досягне рівня у 70 млн тонн.
Та аби Україна змогла впоратись із вивозом всього запланованого зерна на експорт, «Укрзалізниця» має покращити свою роботу мінімум на 50%. Наприклад, зараз Україна має понад 1000 елеваторів, що можуть відвантажувати до 700 тисяч тонн зерна на добу. Водночас, УЗ може вивести лише 100 тисяч зерна за добу. Аби логістика змогла впоратись із перевалкою зерна на рівні 52 млн тонн за рік, то УЗ має збільшити на кількість вагоноподач на добу у півтора рази, або ж до 70 тисяч.
Окрім того, зернові потоки потрібно переорієнтувати на морпорти Миколаїв та «Южний», що мають вільні місця для побудови нових під’їзних колій. Традиційний для зерна порт «Одеса» лежить в межах міста, і там вичерпано всі можливості для побудови нових під’їзних колій для підвищення пропускної здатності гавані.
«Стивідорні термінали лишаються в нашій країні достатньо важливим та прибутковим бізнесом. Тому нові портові зерносховища в нас запускатимуться ще декілька років», – йдеться в повідомленні.
В асоціації наголошуються, що дефіциту потужностей для перевалки зерна саме в портах не буде.