В Україні зростає попит на вирощування грибів

24 декабря, 2018

Україна щорічно експортує близько 500 тонн грибів та 18 тис тонн компосту. При цьому імпорт цієї продукції на внутрішній український ринок повністю відсутній. Враховуючи те, що в ЄС росте споживання свіжого грибу, а також перспективними та постійно зростаючими ринками для експорту є Молдова та Білорусь, для українських виробників грибів відкриваються широкі можливості з розвитку бізнесу. Про це заявив представник компанії Аmycel Максим Єнченко, передає ukrainefood.org.

«Чи можливо зробити прибутковою маленьку ферму? Так, можливо!  Однак, «маленька» ферма це не менше 300 – 500 тис євро інвестицій і 5-10 тонн виробництва гриба на тиждень. В цьому випадку, проект буде доволі ризикованим – більшість вищеозначених складнощів буде вирішити досить важко. Також треба пам’ятати, що маленькі партії – це дорогий збут, а неповна завантаженість обладнання сприяє вищій собівартості вашого продукту. До того ж, маленька грибна ферма працює, як правило, на  покупному компості, а це залежність від постачальника та, знову ж таки, вища собівартість», – зазначив Максим Єнченко.

Виходячи з цього, за словами Максима Єнченка, ферма має бути достатньо великою, здатна виробляти щонайменше 15 тонн гриба на добу, а також інтегрованою з виробництвом компосту, добре обладнаною та, чи не найголовніше, мати професійний менеджмент.

«Ідеальна грибна ферма повинна мати компостне виробництво – 9 тоннелів пастеризації/інкубації,  вирощувати 15 тонн гриба кожен день, мати сучасний відділ продажу , адже гриби самі себе не продадуть. Інвестиції у виробництво такого формату складають близько 15 млн євро, а термін окупності – від 6 років», – зазначив фахівець.

Максим Єнченко  зупинився й на перевагах грибного бізнесу. Передусім це можливість збирати круглий рік без перерв – до 10 врожаїв з одної площі. В абсолютних цифрах, за словами фахівця, це 600 кг гриба з 1 кв. метру полу теплиці на рік. Сировиною для виробництва грибів виступають звичайні відходи сільгоспвиробництва, а вирощуванням можна займатися незалежно від погодних умов.

«До того ж, гриби – популярний і корисний продукт, споживання якого зростає по всьому світу. Це є дуже вагомим чинником подальшого розвитку українського грибного бізнесу», – зазначив Максим Єнченко.

Представник Аmycel навів також й цифри, що свідчать про розвиток цього виду агробізнесу в Україні. Так, наразі в нашій країні існує 5 компостних виробництв, а розведенням шампіньонів займаються 300 грибних ферм.

«Річний обсяг виробництва шампіньону становить 51,3 тис тонн, а гливи та екзотичних грибів – 4,9 тис тонн. При цьому щорічно українець в середньому з’їдає 1,4 кг грибів. Сприяють розвитку виробництва наявність дешевої сировини та спеціалістів і недорога робоча сила», – зазначив Максим Єнченко.

Проблемами ж, які гальмують розвиток виробництва грибів в Україні, за словами фахівця, є «загальнобізнесові» складнощі (кредити, комунікації, дозволи та ін), а також насичений внутрішній ринок з невисокою і нестабільною ціною.

«Перспективу ринку на найближчі 10 років ми бачимо в наявності лише 20-50 господарств-великих виробників з своїми компостними заводами. При цьому, щонайменше половина українського грибу буде експортуватися», – резюмував Максим Єнченко.

Новости по теме

| |