Солодкий бізнес на ягодах: як отримати додану вартість без переробки

12 ноября, 2018

Найбільш затребувані ягоди для переробників Європи – це полуниця та малина. Не дивлячись на те, що це просто сировина (не беручи до уваги свіжий ринок), її також можна експортувати з доданою вартістю. Як саме включити у свій продукт додану вартість розказав директор ТОВ «Беррі Трейд» Андрій Галяс під час круглого столу «Ринок плодоовочевої продукції. Аналіз та перспективи 2019», який проходив за організацією Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP) та БФ «ЛАСКА».

Так, що стосується полуниці, то найпростіше, що можна зробити це експортувати її без корененіжки.

«Не вся полуниця є однаково дорогою та цікавою для європейців. Найбільш цікавою полуницею є та, що без корененіжки (без хвостика). Вона повинна мати однорідний стиглий вигляд, бути неперезтигшою, не розпливатись та доїжджати до потужності такою, як тільки зібрана з поля. Звичайно не має бути ніякої плісняви, додаткових, надлишкових речовин, без пошкоджень, без уражень. Одним словом, ягода має бути фактично такою, як ми беремо для споживання», – говорить Галяс.

Він зазначає, що полуниця повинна мати 75-85% стиглості. Також можна відправляти ягоду і другого сорту, але ціна буде значно відрізнятись.

Також експерт зауважив, що така ягода буде затребувана не тільки на зовнішньому ринку, але і на внутрішньому.

«Така полуниця без корененіжки може орієнтуватись не тільки на експорт. Якщо ви скажете в Україні, що у вас є хороша полуниця без корененіжки, у вас буде дуже багато клієнтів і ви продасте її дуже за хорошою ціною. Це реально класний інструмент для доданої вартості не роблячи ніяких додаткових переробок. Ви не робите ще ні варення, ані джему, але різниця 15 гривень та 27 – це фактично вже ця додана вартість, яку ви згенерували самі, тільки через те, що ви навчили людей на полі, як правильно обривати корененіжку», – розказує директор ТОВ «Беррі Трейд».

Якщо брати суницю та малину, то додана вартість може також бути згенерована органічною продукцією.

«Яка ще може бути додана вартість у суниці та малини?! З боку європейців є великий інтерес до органічні ягоди. Але вона потребує більшого перехідного періоду, якщо у вас землі  культивувались перед тим і застосовувалась хімія. Там дороговартісна сертифікація, як для окремого виробника. І є ризик хвороб і шкідників, тому що там є досить мало засобів, які можна застосовувати», – зазначив експерт.

Та якщо у вас немає змоги запровадити органічне виробництво, то альтернативним варіантом є спеціальні програми – вирощування ягід з нульовим вмістом пестицидів.

«Друге питання – це є спеціальні програми вирощування. Це класна тема – переробник полуниці чи малини з Європи виставляє свої вимоги. Наприклад, я хочу, щоб в мене фермери вирощували ягоду з конкретним вмістом пестицидів, не більше. Тобто переробнику не потрібно органіки, йому потрібен реальний низький рівень пестицидів. Його можна досягти за рахунок впровадження програми. Таким чином, забезпечуємо те, що ягода не зашкалює при аналізах і при тому не треба проходити ніяких сертифікацій», – додає Андрій Галяс.

Новости по теме

| | | | | |