Основна проблема логістики зерна залізницею в малих елеваторах – «Укрзалізниця»

8 октября, 2018

Роботу зернової логістики в Україні «підриває» неефективна система елеваторів. Таку думку висловив Антон Саболевський, директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики «Укрзалізниці».

У держкомпанії підрахували, що ефективність українських елеваторів наполовину нижча, ніж у тій же Канаді, яка вирощує співставні з Україною обсяги зерна.

Саболевський радить агровиробникам укрупнювати свої потужності зі зберігання зерна та зменшувати кількість невеликих елеваторів, які здійснюють відвантаження на залізницю. І говорить, що інвестиції учасників зернового ринку в розвиток логістики є недостатніми. Саме в цьому УЗ бачить основну причину неефективності зернових перевезень.

Щоб досягнути рівня розвитку Канади аграріям рекомендують провести укрупнення понад 200 елеваторів. Це «зменшить витрати на транспортування, і прискорить обіг зерновозів».

«При виробництві зерна в Україні в 65,2 млн т (2016 рік) і в Канаді в 55,3 млн т, кількість елеваторів в Україні майже вдвічі переважала. Для досягнення показників Канади необхідно, щоб такий самий обсяг зерна оброблявся 500 елеваторами», — говорить Саболевський.

В УЗ також нарікають, що окрім дефіциту зерновозів робота з безліччю невеликих елеваторів формує ще й дефіцит локомотивів. А компанія несе додаткові витрати на паливно-мастильні матеріали і роботу локомотивних бригад.

Нагадаємо, раніше з метою економії «Укрзалізниця» оголосила про намір закриття близько 19% станцій. До того ж компанією було змінено концепцію перевезення зернових вантажів.

Загалом все говорить про те, що «Укрзалізниця» не поспішає поповнювати парк зерновозів. За останні 8 місяців вона лише відзвітувала про ремонт близько 2400 вагонів. Тоді як робочий парк приватних компаній зріс з 4580 зерновозів до майже 10 тис.

Новости по теме

| | | | |