Компанія «Нібулон» претендує на роль монополіста в аграрній галузі

4 июня, 2018

За даними Державної служби статистики, в Україні майже 4 тисячі потужних аграрних підприємств. Одним з лідерів вітчизняного аграрного ринку є компанія «Нібулон»:  найбільший український сільгосптоваровиробник, інвестор, експортер. Наразі «Нібулон» має 43 філії в 12 областях України і близький до того, аби стати монополістом і самостійно диктувати ціни на ринку.

Засновником і беззмінним генеральним директором компанії є Олексій Опанасович Вадатурський, а його син, народний депутат України та член Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин – Андрій Вадатурський навіть не приховує, що є співвласником «Нібулону».

Згадаємо, як все починалось. На початку 90-х спільні підприємства мали безпрецедентні податкові пільги. І це дало вдалий старт для початку приватного бізнесу на той момент заступника начальника Миколаївського обласного управління хлібопродуктів – Олексія Вадатурського.

Дуже скоро його фірма перейшла від імпорту насіння до експорту зернових. Об’єднала колгоспні землі, скупила елеватори, приватизувала частину порту і судноремонтний завод, і навіть побудувала свій власний річковий флот. Окрім цього, «Нібулон» спорудив власний перевантажувальний термінал в Миколаєві. Зрештою, з часом  бізнес Вадатурських зайняв левову частку агроринку: так, якщо в 2004-2005 маркетинговому році відвантаження зерна на експорт «Нібулоном» складало близько 1,3 млн т, то вже за 4 роки цифра сягнула 4 млн т, і цей обсяг експорту збережений компанією й нині.

На думку експертів, якщо «Нібулон» збереже такі темпи розвитку й надалі, то дуже скоро буде повністю домінувати в аграрній галузі. На цьому тлі, якщо держава не візьметься за розвиток власного річкового пароплавства, то матиме величезні проблеми з появою монополіста на ринку. Більше того, компанія буде здатна диктувати ціни на ринку, а, отже, зможе регулювати їх вручну, незалежно від держави, якщо остання не вживатиме заходів на законодавчому рівні.

Але наразі законодавство у цій сфері не регулюється роками: Верховна Рада три роки поспіль не могла ухвалити закон про водний транспорт. Лише в травні цього року український парламент проголосував за закон про внутрішній водний транспорт №2475а, той що пропонував міністерство інфраструктури України.

«Як би ми проголосували давно, то ми би зараз на річках мали не 8 млн тонн, станом на 2017 рік, а мінімум 15 млн тонн. Коли ми заберемо мінімум 15 млн тонн з українських автошляхів на річки, ми зекономимо для дорожнього фонду мінімум 12 млрд грн», – заявляє міністр інфраструктури Володмир Омелян.

Детальніше про це у відеоролику.

За матеріалами інформаційного порталу «СтопКор«

Новости по теме

| | |