Нові «ніші» або які культури перспективні для малих та середніх фермерів

26 мая, 2018

Україна є найбільшою європейською країною. Окрім того, її унікальність полягає у тому, що саме тут зосереджена чверть світових запасів чорнозему. Агропромисловий сектор розглядається як пріоритетний сектор національної економіки та драйвер майбутнього економічного зростання нашої держави. Україна вже є одним з найпотужнішим виробником зерна, ячменю, картоплі, цукру та рослинної олії. І щороку асортимент культур розширюється. Так, на території України динамічними темпами розвивається ринок нішевих культур.

Про нові бізнес-ідеї нішевого землеробства та успішні історії агровиробників йшлось у ході Work shop: Успішні історії нішевих культур, говориться в повідомленні Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP).

Фермери із року в рік шукають нові напрямки для розвитку. Особливо дрібні і середні сільгоспвиробники зацікавлені у тому, щоб на відносно невеликий ділянці вирощувати максимально рентабельні культури.

Власник ресторанного бізнесу та директор по розвитку в Асоціації шеф-поварів Півдня України Олексій Олександров розповів про важливість локального (українського) продукту для HoReCa. Адже таким чином можливо знизити собівартість страви. Окрім того, використання нішевих культур дозволить урізноманітнити меню закладу. У цьому випадку будуть задоволені і відвідувачі, і ресторатори.

«Робота з локальними продуктами – це, щонайменше, патріотично, крім того, це зменшує собівартість страв», – каже він.

Нут, сочевиця, квасоля, горіх, фундук, трюфель, шипшина, гарбуз, капуста, батат, лохина, аспаругус, хурма, азиміна, зізіфус, кольорова картопля – все це перспективні напрямки в агробізнесі.

«Важливо, щоб сьогодні всі почули, що нішеві продукти мають велику маржинальність. На сьогоднішній день рентабельність аспарагуса, наприклад, 300%», – розповів керівник ГО «Земля Таврії» Олександр Синюк.

Окрім цього, важливим напрямком є органічне землеробство. Як стверджує директор Вінницького представництва «БТУ-центр» Володимир Білко в останні роки українці активно починають займатися органічним землеробством, тому що в цьому є велика перспектива.

«Останнім часом багато агровиробників ідуть до органічного землеробства. Наприклад, тонна пшениці звичайної коштує від 3-5 тис гривень, ціна на органічну пшеницю вже складає від 250-300 євро за тонну. Тобто можна вирощувати ту саму пшеницю і мати на цьому гарні кошти. А люди хочуть, окрім звичайних фруктів, овочів, знайти щось екологічно чисте і корисне для здоров’я», – стверджує Білко.

На думку директора ТОВ «Дніпровська перлина» Андрія Козлова одним із цікавих продуктів для Європи є батат, адже за останні 5 років попит на цю культури зріс у 5 разів. Українці також зацікавлені в цій продукції. Так, Україна імпортує цю культуру за 1100 євро за тонну, що приблизно становить 35 грн за кілограм, а на прилавках магазинів українці купують її вже за 100-150 грн/кг. Цікаво, що ця культура добре підходить кліматичним умовам Півдня України.

Кліматичні умови змінюються і, особливо, дрібні виробники в пошуках альтернативних культур. Вже сьогодні на землях Миколаївщини, Херсонщини, Одещини можна вирощувати культури, традиційні для Грузії, Туреччини, Криму.

«Вирощування малопоширених культур дуже актуально для України. Так, ми звикли вважати, що хурма, зізіфус – це прерогатива Криму. Але практика показує, що на Півдні України ці культури також добре приживаються та доходять до дозрівання плодів», – запевняє співробітниця ДП «Дослідне господарство «Новокаховське» Ольга Грабовецька.

Варто зазначити, що в Україні налічується 32 тисячі малих фермерських господарств. Майже у половини з них розмір земельного банку становить від 20 га до 100 га. І найголовніше для таких господарств – це вибір спеціалізації свого виробництва, а вирощування нішевих культур має безліч перспектив. Тому аграрії вже зараз задумуються, яку нішу зайняти аби отримати гідні прибутки.

Новости по теме

| | | | | |