Прогноз експерта: на які продукти слід очікувати подорожчання в найближчий час

10 мая, 2018

Експерти Асоціації постачальників торговельних мереж проаналізували динаміку вартості продуктів окремо на ринках та в магазинах в період із 27 березня по 24 квітня 2018 року. Загалом, квітень став місяцем цінової рівноваги, оскільки зросла та впала вартість на однакову кількість продуктів. Та в найближчий час очікується новий ряд збільшення цін. Про це повідомив на своїй сторінці у Facebook генеральний директор в Українська асоціація постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.

«У 41% випадків, тобто в 9 продуктів із 22, динаміка зростання або падіння цін у двох джерелах відрізняється. Тобто, наприклад, якщо на ринках ціна падає, то в магазинах зростає. Державні данні показують гіршу картину, ніж в Інтернет-магазинах торговельних мереж. Таким чином можна говорити про те, що ці дані не ретушуються задля кращої картини», – пише Дорошенко.

Це пояснюється тим, що ринки завжди гнучко реагують на будь-які зміни, як-то курсові коливання, зниження або збільшення пропозиції. У той час, як магазини мають річні договори на поставку, де практично завжди прописана процедура зміни ціни, яка може займати від двох тижні до двох місяців.

Отже, згідно з повідомленням за двома джерелами співпадає інформація щодо цінової динаміки наступних продуктів: чорний хліб, макарони, яловичина, свинина, сметана, капуста та морква.

«Соціальний чорний хліб, додав у магазинах 3,9%, а на ринках 3%. Макарони додали і в супермаркетах, і на ринках 1,1%. Яловичина показала зростання в супермаркетах на 2,8%, а на ринках 0,3%. Свинина зросла в магазинах на 3,6%, а на ринках на1,4%. Вартість сметани в роздрібних мережах зросла на 1,7%, а на базарах на 1,7%. Капуста стрибнула в магазинах на 11,5%, а на ринках на 15,6%. Морква в мережах «плюс» 8,1%, на ринках 8,7%», – йдеться у повіомленні.

Продукти, які навпаки стали доступнішими за квітень – це сало, яйця, гречка, цукор, м’який сир та картопля. Так, сало подешевшало в магазинах на 3,7%, а на ринках на 0,4%. Вартість яєць знизились у супермаркетах на 1,2%, у той час як на базарах на 3,2%. Гречка показала зниження в мережах на 5%, а на ринках на 3,9%. Цукор впав у супермаркетах на 4%, а на ринках на 0,9%. М’який сир подешевшав у торговельних мережах на 0,6%, а на ринках на 0,3%. Картопля показала негативну динаміку в 3,3%, а на базарах у 1%.

«Таким чином можна стверджувати про стабільність, оскільки зросла та впала вартість на однакову кількість продуктів. Головним фактором затишшя є стабільний курс гривні. Сезонний чинник відобразився тільки на окремих овочах. Інші продукти, наприклад молочні, мали протилежну тенденцію. Це свідчить, в черговий раз, про все менший вплив сезонних факторів на ціноутворення. Другорядними факторами можна назвати імпорт окремих продуктів, які склали конкуренцію вітчизняному виробнику та світові тренди», – підсумовує експерт.

Також аналізуючи дані Мінагрополітики та Інфляційного барометру, Дорошенко спрогнозував, на які продукти слід очікувати подорожчання в найближчий час у магазинах. Так, різниця в ціні спостерігається по таких продуктах, як білий хліб, борошно, варена ковбаса, рис, соняшникова олія, молоко, вершкове масло, буряк та цибуля.

«Соціальний білий хліб у супермаркетах подешевшав на 6,9%, а на ринках подорожчав на 2,8%. Вартість борошна в супермаркетах показала «мінус» 0,9%, у той час як на ринках «плюс» 1,4%. Ціна молока в мережах знизилась на 1,2%, а ринках додала 0,9%. Рис у магазинах став доступніше на 0,9%, а на ринках навпаки подорожчав на 0,6%. Олія соняшникова в супермаркетах подешевшала на 0,5%, а на ринках була стабільною. Вершкове масло піднялось в мережах на 3%, а на базарах впало на 0,6%. Ціна буряку в супермаркетах знизилась на 7,7%, а на ринках зросла на 9,4%. Цибуля в магазинах подешевшала на 2,4%, а на ринках додала 4,8%» – зазначає Дорошенко.

Із продуктів, які моніторились, лише варена ковбаса в торговельних мережах не змінила ціну, у той час як на ринку демонструвала зниження на 0,7%.

Зауважимо, що джерелами інформації по ринках стало дослідження Мінагрополітики, а по магазинах – Інфляційний барометр, розроблений спільно Міністерством економічного розвитку та офісом ефективного регулювання BRDO. Міністерство агропромислової політики проводить моніторинг 509 продуктових міських та селищних ринків. А Інфляційний барометр – це середня ціна по чотирьох торговельних мережах, які мають Інтернет-торгівлю, а саме FOZZY, NOVUS, METRO, АШАН. Тобто перша інформація – є офіційною, а друга – дані інтернет-магазинів рітейлерів.

Новости по теме

| | | | | | | |